بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

سرنی زاده: شاهد از بین رفتن تفکر انتقادی در تئاتر هرمزگان هستیم

این فعال حوزه تئاتر گفت: مهمترین مشکل حوزه فرهنگ و هنر چه کلی و چه  جزیی نبود مدیر متخصص در رأس امور بود که حتی به انجمن ها نیز با سوءتدبیرها این موضوع انتقال پیدا کرده بود و افراد کاردان کنار گذاشته شده بودند.

مجید سرنی زاده افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان  به صورت جزیره ای عمل کرده و تنها به اجرای خواسته ها و اهداف مدیرکل می پرداخت در حالی که این نهاد متولی فرهنگ و هنر از دارا بودن بیش از 5 درصد نیروی متخصص بی بهره بود.

وی با بیان اینکه فعالیت انجمن ها در طول هشت سال اخیر با تعطیلیشان تفاوتی نداشت، اظهار کرد: مدیران اجرایی فرهنگ و هنر خود را مجری قانون نمی دانستند بلکه به نوعی قانون گذار دانسته و همین موضوع لطمه بزرگی بر پیکره فرهنگ و هنر استان هرمزگان وارد کرد.

این فعال حوزه تئاتر با اشاره به اینکه زمانی به عمق فاجعه پی می بریم که قانون را بدانیم، خاطرنشان کرد: هیچ کس در حوزه فرهنگ و هنر استان در جای خود حضور ندارد و همین موضوع در تئاتر نیز وجود دارد و متأسفانه شاهد از بین رفتن تفکر انتقادی در تئاتر هرمزگان هستیم.

سرنی زاده اضافه کرد:در حال حاضر تنها تئاتر مستقل رشد پیدا کرده و براساس توانایی هایشان تواسنتند در جشنواره های بین المللی و کشوری حضور پیدا کنند و شاهد عدم رشد نسلی جدید و تازه در این بین هستیم.

وی با اشاره به اینکه زندگی در شرایط سخت ما را به آرمان هایمان نزدیکتر کرد، بیان کرد: در این بین بسیاری از فعالین عرصه فرهنگ و هنر از صحنه خداحافظی کرده و زمینه های اقتصادی را برگزیدند.

این فعال حوزه تئاتر با انتقاد از صرف بودجه های کلان اختصاص یافته به انجمن ها صرف حقوق و اصافه کاری کارمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و برگزاری جشنواره های بی کیفیت و بی هدف، تصریح کرد: شاید از بودجه اختصاص یافته به اهالی تئاتر یک دهم آن هم صرف خود تئاتر استان نشد.

سرنی زاده با اشاره به اینکه بودجه تخصیص یافته جهت احداث فضاهای فرهنگی استان در طول هشت سال اخیر به اعطا تهسیلات به راه اندازی تالارهای جشن و عروسی شده است، ابراز کرد: اول قانون، دوم قانون و سوم قانون را باید ملاک کار در دولت یازدهم قرار دهیم و از مدیران باتجربه و متخصص بهره ببریم تا شاهد برنامه ریزی اصولی و رسیدن به سند چشم انداز باشیم.

وی در پایان گفت: واگذاری امور به هنرمندان می تواند تا حدودی بر بخش اعظمی از مشکلات موجود فائق آید زیرا تجارب جامعه هنر گرانبها و دست نیافتنی است./ایسنا

نظرات 3 + ارسال نظر
ادریس پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:11 ب.ظ http://abi-sourati.blogsky.com

ممنون از به اشتراک گذاشتن سه مطلب اخیر...

ایسا/تئاتریکال یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:15 ب.ظ http://theatricals.blogsky.com

سرطان 20 میلیونی در وبلاگ تئاتریکال. حتمن اطلاع رسانی کنید

Pouya دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:35 ق.ظ http://pouyasaleki.com/

سلام
خوبی؟
من یه خواننده جوون هستم
خوشحال میشم ازم حمایت کنی و یکی از دوستای مجازیم باشی
لطفا منو تو وبلاگت با اسم پویا سالکی لینک کن
وقت داشتی یه سریم بهم بزن
ممنونم ازت[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد