بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

نمایش کمدی «بر پهنه دریا» به زودی به غرب هرمزگان سفر می کند

صبح ساحل ، هنری - صدف محمودی:  نمایش کمدی ”بر پهنه دریا” نوشته اسلاومیر مروژک و به کارگردانی بهروز عباسی در شیراز به روی صحنه رفت.

این اثر پیش از این اجراهای موفقیت آمیزی در بندرعباس و لار داشته و قرار است به زودی به غرب هرمزگان سفر کند.

به گزارش صبح ساحل، بهروز عباسی کارگردان بر پهنه دریا در خصوص این اثر عنوان کرد: مروژک در این اثر سیاستمداران را به چالش می کشدداستان در قایقی سرگردان بر دریا اتفاق می افتد که سه سیاستمدار شیک پوش اما گرسنه  تصمیم می گیرند به شکلی شبه دموکراتیک یک نفر را برای خورده  شدن انتخاب کنند.

وی افزود: تازه ترین اجرا در شیراز و به دعوت کانون تئاتر دانشگاه بزرگ این شهر صورت گرفت که با استقبال دانشجویان همراه بود، گروه در حال گفتگو جهت اجرای عموم هفت روز در این شهر کهن و فرهنگ دوست می باشد.

عباسی در رابطه با بازیگران بر پهنه دریا بیان کرد: در این نمایش عدنان انصاری،حمید ریسی،مهزیار روشن و آرمان حسین پور ایفای نقش می کنند. 

این چهارمین تجربه کارگردانی من است. پیش از این "فاجعه" نوشته ساموئل بکت، "برداشتی از رمئو و ژولیت" شکسپیر و "پزشک نازنین" نوشته نیل سایمون را کارگردانی کرده ام. 

کارگردان بر پهنه دریا ادامه داد: در آثاری که اجرا کردم بیشترین اهمیت را بازیگری داشته است چون معتقدم هشتاد درصد تئاتر یعنی بازیگری. با توجه به علاقه من به کمدی های سیاسی و اجتماعی، ساعتهای زیادی را در خصوص تحلیل متن با بازیگران اختصاص می دهیم.

بهروز عباسی کارگردان این نمایش  در پایان به خبرنگار صبح ساحل گفت: به نظرم خالق اصلی یک تئاتر بازیگران آن هستند، پس باید درک دقیقی از مفهوم نمایشنامه داشته باشند به همین دلیل در گروه به شدت به مطالعه و تحلیل اهمیت می دهیم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد