بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

کارگران:باید به جامعه فرهنگ و هنر اعتماد شود تا نتیجه بهتری بگیریم

این فعال حوزه هنرهای تجسمی گفت: باید ریشه حل مشکلات موجود در فرهنگ و هنر استان هرمزگان را در سه مقوله مدیریت فرهنگی، هنرمندان و فضای فرهنگی جست و جو کرد.

احمد کارگران افزود: در بخش مدیران فرهنگی در طول هشت سال گذشته شاهد حضور مدیرانی بودیم که به هیچ وجه تخصصی در زمینه فرهنگ و هنر نداشته و به جای تعامل سبب تخریب آن شدند و مانع حرکت اهالی فرهنگ و هنر شدند.

وی با بیان اینکه هرچه به جلوتر پیش رفتیم وضعیت بدتر از گذشته می شد، اظهار کرد: در حالی که در گذشته بر طبق اساسنامه انجمن ها، ریاست آن ها با اجماع و رأی گیری انتخاب می شد شاهد انتصاب مدیران با توجه به سلیقه و خواست مدیران بودیم بدون آنکه نظر جامعه هنر در این بین مهم باشد.

کارگران با اشاره به اینکه در حوزه هنرمندان به گونه ای وضعیت پیش رفت که به آثار هنرمندان نگاه تخصصی صورت نمی گرفت، خاطرنشان کرد: برای فکر و اندیشه هنرمندان نگاه تخصصی و تدبیر درستی صورت نگرفت تا هنرمند خاک خوردن آثارش را به انتشارش در چنین وضعیتی ترجیح دهد.

این فعال حوزه هنرهای تجسمی این چنین وضعیتی را باعث دو نکته دانست و عنوان کرد: نکته منفی آن در خانه نشین شدن هنرمندان و عدم ظهور پدیده و نسل جدید است و نکته مثبت در جنگیدن هنرمندان برای بقای خود است که سبب شدن روی پای خود ایستادن را یاد بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه فضاهای فرهنگی نه تنها استفاده درستی از آن ها نشد بلکه حتی کم شده و یا از بین رفته است، تصریح کرد: فرهنگسرای آوینی را تخریب می کنیم و به جای آن فرهنگسرای طوبی را بوجود می آوریم که استفاده ای ده منظوره داشته و تنها شاید استفاده 5 درصدی از آن به هنرمندان اختصاص یابد در حالی که بخش خصوصی به درآمدزایی از آن مشغول است در صورتی که وعده های دیگری داده شده بود!

کارگران با انتقاد بر اینکه بیشتر بودجه های فرهنگی به سمت سلیقه مدیران رفته تا برنامه مدون، اضافه کرد: در طول هشت سال گذشته فضای مطالعه استان به پایین ترین حد ممکن رسیده و تنها کنکوری ها به آن مراجعه می کنند و اگر تلاش های هنرمندان نبود اکنون شاهد تخریب یک آثار با قدمت تاریخی و ماندگار به نام کتابخانه شهدا بندرعباس بودیم.

این فعال حوزه هنرهای تجسمی اولویت دولت یازدهم را در انتخاب یک فرد مدیر و متخصص در حوزه فرهنگ و هنر دانست تا دیگر اصحاب این حوزه نخواهند زمان زیادی را برای توجیه یک مدیر صرف نمایند و عنوان کرد: نمی دانم ظرف این سال ها شورای فرهنگ عمومی استان در جلسات خود چه مصوباتی داشته اند که نه ما از آن خبری داریم و نه گام مثبتی بر توسعه آن در سراسر استان دیده ایم که اگر کمی به جامعه فرهنگ و هنر اعتماد شده و یا به عنوان مشاور از آن بهره ببریم اکنون شاهد این وضعیت نبودیم./ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد