بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

کودک هنر هرمزگان هفت ساله شد.


جشنواره اردیبهشت که حالا دارد هفت ساله می شود،حاصل تلاش جوانان نوگرا هنر هرمزگان است.این اتفاق هنری مثل فرزند ماست،هر سال دارد بزرگتر می شود و مسئولیت ما در قبال این کودک هفت ساله بیشتر.

یکی از ضعف های اصلی دوران گذشته جشنواره ارتباط کمرنک مردم بندرعباس با جشنواره بوده است،به هر حال اگر هنرمندان در نظر دارند که در دراز مدت در پیشرفت شهرشان سهیم باشند باید فضا را برای بازدید عموم مردم مهیا کنند.

تلاش برای جذب مخاطب های غیر هنرمند دیده نمی شود،شاید جشنواره نیاز به ایده هایی نو داشته باشد،مثلا پخش فیلم ها در سینماهای اصلی شهر به جای فرهنگسرای پرت افتاده طوبا،یا اسلاید شو عکس ها در مکان های شلوغ شهر هم زمان با نمایشگاه.

در پایان خوشحالم که این جشنواره وارد هفتمین سال زندگی اش شده است و نگران برای آینده اش چون این شهر جشنواره معتبر شعر و قصه جوان را در پویا ترین شکل ممکن از دست داده و ما مقصریم.

این وبلاگ از امروز تا پایان جشنواره آخرین اتفاقات و اخبار مربوط به جشنواره اردیبهشت را پوشش می دهد.استفاده از مطالب این وبلاگ در خصوص جشنواره برای نشریات و سایت ها بدون اجازه از من هم مجاز می باشد.



نظرات 4 + ارسال نظر
مرتضا نیک سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:48 ب.ظ

سر و شکل وبت رو تبریک میگم

سپاس با تشکر از برادر بردال

ماهی بالی سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:44 ب.ظ http://mahibali.blogsky.com

وبلاگ اختصاصی هنرجویان طراحی احسان میر حسینی

http://drawing.blogsky.com/

ماهی بالی چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:27 ق.ظ http://mahibali.blogsky.com

واژه های فارسی در زبان سواحیلی (افریقا)
«زبان شناسی آفریقای سیاهپوست» عنوان کتابی است که دانشگاه دولتی ویسکانسین در ماه مه سال ۲۰۰۱ چاپ کرده است.
مؤلفان این کتاب؛ زبان «سواحیلی» راکه در کشورهای سومالی، کنیا، تانزانیا، اگاندا، زنگبار، رواندا، بروندی، مالی، زامبیا، شمال موزامبیک و شرق کنگو به آن تکلم می کنند، فراگیرترین زبان در آفریقای سیاهپوست اعلام کرده و در بخشی از این کتاب نوشته اند که تعدد واژه های فارسی در این زبان دور دست آفریقایی نشانه نفوذ ایرانیان، مخصوصا مردم جنوب ایران در طول زمان در آفریقای شرقی است که تمدن خود را هم در این مناطق ترویج کرده اند. مؤلفان به طور مثال چندین واژه رایج فارسی در زبان سواحیلی را مطرح کرده اند از جمله بابا، بی بی (مادر بزرگ ـ لقب برای بانوان از خانواده های مهم)، کا کا (برادر - متداول در کرمان و فارس)، بابو (پدربزرگ)، انبه، زیوا (زیبا)، چای، شها (شاه که در آفریقای شرقی به کدخدای ده اطلاق می شود)، گاری(اتومبیل)، دیوانی (اداره دولتی ـ کارمند دولت) و استفاده از پسوند تصغیر «و» که در کرمان و جنوب ایران رایج است مثل: دفترو (دفترچه که از واژه «دیپتر» فارسی ساسانی گرفته شده)، احمدو (احمد کوچک) ، قلمو (قلم) و....
نقل این مطلب بدون ذکر نشانی پایگاه و نام مولف (نوشیروان کیهانی زاده) ممنوع است زیرا که نتیجه تحقیقات شخص وی و نظر اوست.

احسان چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:29 ب.ظ http://lakposht.blogsky.com



پایکوبی اسبها پشت پنجره




برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد