بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

به گزارش خبر آنلاین

ابراهیم پشت کوهی کارگردان هرمزگانی دو نمایش خود را تیرماه در بندرعباس اجرای عمومی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، «حقیقت العشق فی برهوت معرفت» که نمایش برگزیده نخستین جشنواره تئاتر عروسکی ضامن آهو بود، به همراه «تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث» یکی دیگر از آثار این کارگردان به شکل رپرتوار توسط گروه «تی توک» با حمایت اداره کل ارشاد هرمزگان به صحنه می‌رود.

پشت کوهی در «حقیقت العشق فی برهوت معرفت» از ابزار و بازیگر برای اجرای خود استفاده می‌کند و در این نمایش که اثری موزیکال و شاد است از نی به عنوان ابزاری نمایشی استفاده می‌شود.

او این متن را نیز بر اساس تصنیف‌ها و سرود‌ه‌هایی از ابراهیم منصفی خواننده قدیمی هرمزگان و برخی از سروده‌های خود نوشته و در آن برخی از اسطوره‌های هرمزگان نیز معرفی می‌شوند.

محمد سایبانی، سیما پورسالاری، رضا کولغانی، فریبا امیری، مسعود اولی بندری، مریم نحوی و بهروز عباسی دشتی به عنوان بازیگران و عروسک‌گردانان آن هستند.

دیگر اثری که از این گروه در این یک ماه آینده در فرهنگسرای طوبا به صحنه می‌برند، «تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث» به نویسندگی و کارگردانی پشت‌کوهی است. این اثر نگاهی متفاوت به نمایشنامه «مکبث» ویلیام شکسپیر دارد و با استفاده از موسیقی و شیوه اجرایی مراسم زار به صحنه می‌رود.

این نمایش در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه رفت و تابستان پارسال در کارگاه نمایش تئاتر شهر اجرای عمومی شد. داوود اسلامی، محمد سایبانی، فریبا امیری، مسعود اولی بندری، بهروز عباسی، مجید کشاورز، مریم حکمت و رضا کولغانی بازیگران این اجرا هستند.

گروه «تی تووک» با همین اثر به زودی در فستیوال تئاتر آوینیون فرانسه حضور پیدا می‌کند و این نمایش به مدت دو هفته در فرانسه اجرای عمومی خواهد داشت./منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
حامد جمعه 10 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:41 ق.ظ

من حامد بندری بودم در جواب اقای شعبانی نوشته بودم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد