بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

کارگاه هنر؛سیاورشن،لی،فصلی مدرن در هنر هرمزگان


یک شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ برای اولین بار امیر مسلم زاده مدیریت وبلاگ کارگاه هنر،با هماهنگی چهار طراح هرمزگانی اقدام به برپایی نمایشگاه مجازی طراحی فیگوراتیو هرمزگان کرد که با استقبال بسیار خوبی همراه بود،شاید تا قبل از این نمایشگاه خیلی ها _بیشتر منظور هرمزگان است_ فعالیت هنری را در دنیای مجازی آن چنان جدی دنبال نمی کردند،مثلا همیشه از عکاس ها شنیده ام که آثار خوبشان را در فتوبلاگ هایشان نمی گذارند یا داستان نویسان از ترس دزدیده شدن اثر ادبی، کمتر اقدام به انتشار آن در وبلاگ می کنند،اما برپایی این نمایشگاه مجازی توسط گروهی از هنرمندان تجسمی،شروع فصل جدیدی از ارائه اثر را به همراه داشت.کلیک کنید



پس از آن در اردیبهشت 1388 مدیریت وبلاگ سیاورشن با همکاری تعدادی دیگر از هنرمندان موسیقی،اقدام به برگزاری فستیوال اینترنتی موسیقی هرمزگان کردند. ارسال آثار شنیده شده، نشان دهنده حساسیت وجدیت بالا برگزار کنندگان  است.کلیک کنید



در آبان 1389 شهاب آب روشن فیلمساز و مدیر وبلاگ "لی" برای دومین سال متوالی مسابقه داستان های ده کلمه ای را با موفقیت به پایان رساند که ارسال 118 داستان کوتاه نشان دهنده رشد و موفقیت آمیز بودن این مسابقه نسبت به سال گذشته است.کلیک کنید

برگزاری این برنامه های فرهنگی به خوبی نشان دهنده این است که هنر جایگاهی مستقل دارد و نباید آن را در یک قاب بسته سفارشی نگریست،هنر هرمزگان در حال پوست اندازی مدرنی است که نیاز به حمایت همه علاقمندان به این استان به خوبی احساس می شود.

نظرات 4 + ارسال نظر
بی رنگ بی رنگ دوشنبه 13 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:17 ب.ظ http://boukeh.blogspot.com/

پیامت را شنیدم

احسان دوشنبه 13 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:06 ب.ظ http://lakposht.blogsky.com

بهروز سلام
دوستشان داریم .
خوب باشی

ممنون احسان همچنین

ماه هرمزگان دوشنبه 13 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:24 ب.ظ http://minabi123blogfa.com

احساس می کنم هنر و فعالیتهای هنری در استان و شاید هم در تمام ایران در دو جاده و مسیرمختلف در حال حرکت است . جریانی سیال پویا و تند و سریع مثلن فکر کنید اتوبان تهران کرج و جریانی کند بی روح و سفارشی و... مثلن فکر کنید مثل جاده ی قدیم کرج! وصل کردن این دو جاده در شرایط فعلی امکان پذیر نیست مگر معجزه ای بشود ( واقعیت را گفتم ! )
این فعالیت هایی هم که در فضای مجازی انجام میشود مخاطبین خاص خودش را دارد . هنر باید به متن و بطن جامعه برود و تمام توده های مردم بتوانند با ذائقه ها و سلیقه های مختلف بسته های هنری خود را بیابند . و البته هنرمندان هم در یک فضای باز و دمکرات بهتر می توانند ذائقه ی توده ها را به سمت هنر فاخر و ایده آل و آرمانی سوق دهند .

سلام
این که هنر باید در وسط جامعه حضور داشته باشد شکی نیست اما با شرایط فعلی که سیستم به دنبال هنرمندان سفارشی و دولتی است چه بابد کرد؟
طبق یک آمار غیر رسمی ۳۲ میلیون نفر در ایران با اینترنت سرو کار دارند و این یعنی خود جامعه؛این اتفاقات همان طور که اشاره شد فصلی نو و مدرن در ارائه اثر در هرمزگان است که در آینده همه گیر می شود.

لی سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:23 ق.ظ http://www.leee.us

سپاس بهروز عزیر به خاطر حمایت های همیشگی ات

درود بر تو شهاب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد