بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

برای اداره فرهنگ و هنر هرمزگان و انجمن هنرهای تجسمی

توضیح در آغاز:در آبان ماهی گه گذشت،اردشیر قیاسی هنرمند شناخته شده کشور،اقدام به برپایی نمایشگاه خوشنویسی و طراحی لوگو کردند که متاسفانه به دلیل نبود حمایت از طرف اداره فرهنگ و هنر و انجمن هنرهای تجسمی آن چنان که شایسته بود،دیده نشد.

در این وبلاگ من این عدم همکاری را پوشش دادم،که ریس هنرهای تجسمی در همان پست،جواب گله مندی اردشیر قیاسی را دادند،آقای قیاسی در خصوص آن نمایشگاه مطلبی ارسال کرده اند که در زیر می خوانیم.


اول بنام خدا
بعدسلام
اینجانب اردشیرقیاسی که درنمایشگاه نقاشی اردیبهشت ماه حضورپیداکردم برای نمایشگاه انفرادی پرس وجوکردم درآخربه آقای نوروزنژادختم شدایشان سی دی کارهای مراگرفته وگفتند بقیه اش بامن،شماره دادند بارها وبارها تماس گرفتم اما خبری نشد جوابی داده نشد تا آبانماه درراه رفتن به ارشاد،3بارتماس گرفتم برنداشتندوقتی به ارشادرسیدم نیم ساعت بعداتفاقی ایشان رادیدم گفتم تلفن شما زنگ نمی خوردگفتند چرا ولی شماره های غریبه راجواب نمی دهم...نزد آقای پیشداررفتیم قرارنمایشگاه گذاشته شد؛ با شعارهای همیشگی حمایت ،تبلیغات و...که بماند.

 درمورد پذیرایی هم آقای نوروزنژاد:گفتند با من اما هیچ اقدامی نکردند. مثل پوسترهایی که ازبنده گرفتند وتاروزقبل ازنمایشگاه ازاتاق آقای پیشداربدون اینکه یکی ازآنها کم شودسرازاتاق آقای محسنی درآوردند. درروزافتتاحیه هم ازانجمن تجسمی که به گفته خانم مسئول دفتر انجمن 60عضودارد فقط آقای نوروزنژاد بودند. آن خانم که روزسوم به نمایشگاه آمدند به صورت  اتفاقی بوده چون به کسی اطلاع داده نشده بودشاید چون ماغریبه بودیم خواستند مثلاماضایع شویم.

 بنده که حتی روبان جلوی در ،پلاکارد،پوستر و...راخودم تهیه کرده بودم می توانستم یک جعبه  شیرینی هم خریداری کنم،متاسفانه حرکت ضد فرهنگی ازطرف ارشاد وعوامل انجام شد ولی چیزی ازبنده کم نکرد اگردرجشنوارههای کشوری نامی ازبندرعباس یاهرمزگان بوده تعدادی ازآنهابه اسم من غریبه بوده.

نظرات 2 + ارسال نظر
اپی شنبه 4 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:23 ق.ظ http://api-nowrozi.blogsky.com

دوست گرامی آقای عباسی
تصمیم گرفته ام به بحث های کش دار و بی خاصیت نپردازم. متاسفانه گاهی احساس می کنم که این نوشته ها بیش از آن که جنبه فنی و هنری داشته باشد. گله های شخصی است که ناخواسته به ترور شخصیت می انجامد.
1- آقای قیاسی با بنده در اردیبهشت ماه صحبت کردند. اما سالن نگارخانه به علت جشنواره عکس اشغال بود و امکان نمایش آثار ایشان در آن تاریخ وجود نداشت. گویا تا پایان خرداد ماه سالن نگارخانه پذیرایی آثارهای دیگری بود که بماند... این نکته در همان زمان به ایشان اعلام شد.
2- پیشنهاد آن را داشتم که بعد از ایام امتحان های پایان ترم مدارس و دانشگاه ها ایشان نمایشگاه خود را برپا کنند. که ایشان اعلام داشتند که مسافرتی در پیش دارند و تا پایان تابستان امکان حضور ایشان در بندرعباس نیست. حتی خود بنده چندین بار با تلفن ایشان تماس گرفته و به دوستان مشترک هم درباره نمایشگاه ایشان گفته بودم.
3- اواخر شهریور ماه آقای قیاسی مجدد تماس گرفتند و درخواست نمایشگاه انفرادی خود را اعلام کردند. یعنی از آخرین تماس این جانب تا زمان یاد شده هیچ تماسی از جانب ایشان صورت نپذیرفته بود.
4- برخلاف تصورات آقای قیاسی، بنده فقط برای کار ایشان به ارشاد آمده بودم و هیچ هدفی به جز پیگیری کار ایشان نداشتم. با این که قبل از رسیدن به ارشاد با ایشان تلفنی صحبت کرده بودم و گفته بودم که قصد آمدن به اداره کل فرهنگ و ارشاد را دارم! نمی دانم شاید آقای قیاسی با گذشت زمان فراموش کرده اند.
5- من همواره این موضوع را گوشزد کرده ام و به این موضوع اعتقاد دارم که باید از هنرمند در زمان اکران آثار حمایت شود. تمام تلاش خود را برای بهتر به نمایش در آمدن آثار ایشان نمودم. حتی به صورت فردی برایشان تبلیغ کردم چه در وبلاگ شخصی ام و چه به صورت شفاهی با دیگر دوستان خود.
6- اگر بعضی از کارمندان اداره ارشاد نسبت به توزیع و ارسال پوستر نمایشگاه غفلت کرده اند و یا درباره پذیرایی کوتاهی نموده اند. به این انجمن ارتباطی ندارد. بنده به عنوان نماینده این انجمن تمام تلاش خود را در این باره نموده ام. شاید ندانید به جز پیگیری های شفاهی فقط سه نامه رسمی برای برپایی و پیگیری نمایشگاه آقای قیاسی نوشته شده است.( در تاریخ های ۱۳۸۹/۳/۶ ، ۱۳۸۹/۸/۳ و ۱۳۸۹/۸/۱۲ )
7- درباره هزینه ها به آقای قیاسی چندین بار گفته ام که نسبت به ارایه فاکتورهای آن اقدام کند تا نسبت به ایشان کوتاهی صورت نپذیرد. تا کنون هنوز اسناد مالی خاصی به دست این جانب نرسیده است.
8- هیچ فردی قصد ضایع کردن کسی را ندارد و به کار بردن این جمله هم جای سوال است.
9- این که از نمایشگاه ایشان استقبال چندانی نشده است را باید در جای دیگری جست. برای مثال: چرا از نمایشگاه خانم معصومه زاهدی استقبال خوبی می شود و از نمایشگاه دیگری نه؟!
10- گاهی با پیش فرض ذهنی تصمیم گرفتن و نظر دادن کار اشتباهی است که در این استان امری عادی می باشد. قسمتی از گله مندی آقای قیاسی را می توان پذیرفت. اما پاره ای از آن را می توان به پر کردن جاهای خالی پازلی دانست که ذهن این دوست گرامی با پیش فرض هایش نسبت به حل مساله پرداخته است.

ممنون.

ماه هرمزگان شنبه 4 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:29 ب.ظ http://minabi123 blogfa.com

اداره ی فرهنگ و هنر ... جالب بود ! ... به اعتقاد بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر نام اصلی و واقعی فرهنگ و ارشاد همان فرهنگ و هنر می باشد.....

آره ارشادش اضافه است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد