بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

چند راه حل ساده برای کمک به زمین


  • صرفه‎جویی در انرژی! هرچقدر کم‎تر انرژی مصرف کنیم، یعنی نابودی کم‎تر زمین، یعنی حفظ و نجات زیست‎بوم‎ها و زیستگاه‎ها. وسایلی را که از آن‎ها استفاده نمی‎کنید، خاموش کنید: تلویزیون، رادیو، چراغ اتاق یا دست‎شویی. از انرژی به شیوه‎ی هوشمندانه استفاده کنید: در زمان کمتری حمام کنید، لباس‎ها را به‎جای آب داغ، با آب گرم بشویید. هنگامی که خانه‎تان را گرم یا خنک می‎کنید، عایق‎بندی‎ها را بررسی کنید تا انرژی هدر نرود.
  • بازیافت و استفاده‎ی دوباره! سعی کنید از چیزهایی که استفاده می‎کنید، حداکثر استفاده را بکنید. از هر دو روی کاغذ استفاده کنید. از ظرف غذاخوری به‎جای کیسه‎ی پلاستیکی یا پاکت استفاده کنید. مجله‎ها و روزنامه‎های‎تان را بازیافت کنید. اگر در شهرتان کارخانه‎ی بازیافت وجود ندارد، خودتان آن‎ها را به یک مرکز بازیافت ببرید. آن‎ها را به بیمارستان‎ها، کتابخانه‎ها یا خانه‎های مستمندان اهدا کنید.
  • خرید هوشمندانه! محصولات کاغذی‎ بازیافت شده بخرید، مانند دستمال کاغذی و پاکت نامه‎ی بازیافت. هنگام خرید، محصولاتی را انتخاب کنید که بسته‎بندی کمتری برای آن‎ها به کار رفته است. این به‎معنی استفاده از مواد کمتر برای تولید محصول و زباله‎ی کمتر است.
  • منبع+
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد