بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

اهل هنر

روزی که برف سرخ ببارد از آسمان/بخت سیاه اهل هنر سبز می شود.

موضوع خوبی را مرتضا نیک در وبلاگ تازه اش بیان کرده در خصوص رکود آثار هنری در هرمزگان،او از من و تعدادی از دوستان هم خواسته نظرمان را در این باره بنویسیم.

من با وجود تمام مشکلات موجود از جمله نبود انگیره،کمبود بودجه،دردسرهای موجود در اداره کل فرهنگ و ارشاد،اما دلیل اصلی را نبود برنامه ریزی مشخص توسط گروه های هنری می دانم.به طور مثال کدام گروه هنری در این استان برنامه سالانه اعلام می کند؟ یا ماهیانه جلسات راهبردی برای برطرف کردن مشکلات موجود برگزار می کنند؟

در این استان همه به شکل آماتور و عاشقانه هنر را دنبال می کنند،اگر چه در برخی موارد قدم هایی برای حرفه ای شدن هم برداشته می شود اما متاسفانه استمرار ندارد،از آنجایی که خود من هم در یکی از گروه های هنری همین شهر فعالیت می کنم،این نقد به خود ما هم وارد است.

یکی از دلایل تنبلی به نظر من آب و هوای گرم این شهر است،اگر علاقمندان جدی هنر کمی به حافظه خود رجوع کنند متوجه می شوند که در فصل های خنک تر هنرمندان هم جنب و جوش کاری شان بیشتر می شود.

در ماه رمضان هم هر ساله در همه جای ایران فعالیت کمتر می شود حالا چه برسد به این استان با گرما و شرجی وحشتاک.

یکی از مشکلات دیگر کمبود فضاهای آموزشی برای تازه کاران است،مخصوصا در رشته های گروهی مثل تئاتر، سینما و موسیقی است،ساده تر اگر بگویم من افراد علاقمند زیادی را می شناسم که در فرهنگسرای طوبا بندرعباس سردرگم می چرخند که یک نفر را پیدا کنند تا با آنها کار کنند که متاسفانه به دلیل نبود شناخت کافی گاهی اوقات به بیراهه می روند.

خیلی موضوعات دیگر هم هست که می شود بیان کرد و شاید خیلی از ما که در فضای مجازی فعالیت می کنیم به خوبی آنها را می دانیم،باید دید حالا هر کس به اندازه خودش چه کاری برای بهبود می تواند انجام دهد؟


نظرات 1 + ارسال نظر
مرتضا نیک دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:53 ب.ظ

مرسی بهروز جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد