بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

عزیزم پاکستان


نام کشور پاکستان است یعنی سرزمین پاک،و شعار ملی این کشور "ایمان،اتحاد،نظم" اما چقدر تناقض دارد این کشور دوست و همسایه،نه تنها سرزمین پاکی نیست و بسیاری از نا امنی های خاور میانه در این کشور طراحی می شود بلکه هیچ نشانی نه از نظم درآن است نه از اتحاد.

این کشور 172 میلیونی اولین کشور مسلمانی است که سلاح هسته ای در اختیار دارد و از لحاظ بزرگی نیروهای مسلح در رده هفتم است.

اما این روزها از زمین و زمان در حال تجربه های سختی است؛چندی پیش هواپیمای مسافربری در این کشور سقوط کرد و همه مسافران در گذشتند بعد از آن سیل های پی در پی موجب آواره شدن بیش از 15 میلیون انسان شده و کشته شدن 1600 نفر شده است،این تلفات که بر اثر بلایای طبیعی به وجود می آید یک طرف در گیری های قومی و مذهبی در شهرهای بزرگ پاکستان هم از سوی دیگر باعث شده است که این به یکی از نا آرام ترین کشورهای آسیایی تبدیل شود.

کودکان این کشور کی می خواهند خواب های رنگی ببیند؟ تا کی قرار است جهالت و تعصب افراطی انسان ها ادامه داشته باشد؟پاکستانی ها خود باید سرزمین پاکشان را بسازند و برای رشد و پیشرفتش تلاش کنند و با کنار گذاشتند این افراطی گری آینده کودکانشان را تضمین کنند.به قول اقبال لاهوری شاعر پاکستانی:

اى اسیر رنگ، پاک از رنگ شو      مؤمن خود، کافر افرنگ شو

 رشتهٔ سود و زیان در دست توست    اّبروى خاوران در دست توست

نکته:این مطلب در نشریه ندای جوان چاپ شده است،دوستان می توانند کمک های خود را به جمعیت هلال احمر تحویل دهند؛همین کم ها موثرند.

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:45 ب.ظ http://www.ccu-cinema.blogsky.com/

9 شهریور/روز جهانی وبلاگ/ به نظر شما؟
وبلاگ های هرمزگان در مقایسه با وبلاگ های دیگر شهرها نقاط ضعف و قوتش چیست؟
رویکرد وبلاگ های هرمزگان را چطور ارزیابی می کنید؟
اولین کلیکتان بر روی کدام وبلاگ است؟


احسان دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:50 ب.ظ

بهروز عباسی عزیز ، نیت پشت نوشته تان را تحسین می کنم اما متن تان آنقدر اشتباه نگارشی دارد که نشود به آن ( نیت ) پی برد . از آنجایی که در یکی از نشریات استان قلم می زنید و با مخاطب عام سر و کار دارید حساسیت کار بالاتر می رود والا نه رغبتی برای نقد دارم و نه حوصله ایی . پاراگراف سوم خط اول ، فعل مناسب برای « تجربه » نمی تواند « است » باشد ، می توانستید با یک فعل « کردن » و کلمه « مصیبت » جمله را به این شکل درآورید « اما این روزها از زمین و زمان در حال تجربه کردن مصیبت های سخت ( یا ناگوار ) است » . . . . ( باید بروم جایی ، بقیه اش را بعدن برایت می نویسم )

متشکرم.گاهی عجله ای می شود و این اشتباهات رخ می دهد.
دلیلش کمبود وقت جهت ویرایش است.ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد