نمایشنامه «خشکسالی و دروغ» محمد یعقوبی که جنجال​های زیادی به پا کرده این روزها تجدید چاپ شده تا آنها که نمایش را ندیدند، حداقل آن را مطالعه کنند.

به گزارش خبرآنلاین، نمایشنامه «خشکسالی و دروغ» نوشته محمد یعقوبی به چاپ دوم رسید. این نمایشنامه جنجالی را که نمایشی بر اساس آن تا پایان دی ماه در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود، از سوی انتشارات افراز روانه بازار نشر شده است. یعقوبی این نمایش را که برای چند روزی و بر اساس اصلاحیه های جدید، توقیف شد، سال 88 در سالن چهارسوی تئاتر شهر نیز به روی صحنه برده بود.

 

در بخشی از این نمایشنامه آمده است: «اهورامزدا! این کشور را از دشمن، خشک‌سالی و دروغ دور بدار. این دعای داریوش اول ئه امید. روی یکی از کتیبه‌های تخت‌جمشید نوشته شده. من این دعا رو یه خورده دستکاری‌ش کردم که وصف‌الحال بشه. امروز یه مطلبی درباره‌ش نوشتم و گذاشتم‌ توی وب‌لاگ‌م. به نظر من داریوش اول اگه الان زندگی می‌کرد دیگه نباید می‌گفت دور بدار. اگه داریوش اول الان این‌جا باشه بگه دور بدار خود داریوش هم داره دروغ می‌گه. جمله‌ش دقیقن این ئه. اهورمزدا! به این سرزمین میایاد دشمن، خشک‌سالی و دروغ. ببین! گفته میایاد. یعنی این‌ها نبود و اون هم دعا می‌کرد هیچ‌وقت نباشه. ولی الان همه‌ی این‌ها هست امید. الان باید بگه اهوارامزدا! این کشور را از دشمن، خشک‌سالی و دروغ نجات بده.»

 

بنابراین گزارش، یعقوبی همچنین نمایشنامه های «زمستان 66» و «تنها یک» را از سوی همین ناشر و از مجموعه «ایران این روزها» منتشر کرده است. نویسنده در معرفی کوتاه «زمستان 66» می نویسد: «احساس ناامنی و ترس‌های زمستان 66 می‌دانم همیشه تا زنده‌ام با من است. آن احساس ناامنی و ناتوانی، آن روزهای انتظار مرگ و شرم از شادی زنده ماندن چون می‌دانستی دیگران مرده‌اند. من زنده ماندم پس باید درباره‌اش می‌نوشتم.»

 

«خشکسالی و دروغ» 200صفحه است و 4500 تومان قیمت دارد. همچنین دو نمایشنامه دیگر یعقوبی نیز با قیمت های 3800 و 5هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ها ‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام KW ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    9 15
    ضمن احترام به گذشتگان و آقای یعقوبی عزیز، مطمئن نیستم داریوش اول هم خیلی راست گفته باشد. وقتی بردیا را به نام گئومات میکشند و میگویند در جنگ کشته شده و شخصیتی دروغین به نام گئومات را کلاهی بر سر میلیونها نفر در هزاران سال میکنند، به نظر میرسد دروغ و دشمن و خشکسالی از همان زمان یا قبل از آن هم بوده است.