۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹

ایسنا نوشت:

کتاب «روی دریا فقط یک قایق کاغذی مانده است» سروده‌ی این شاعر پیشکسوت از سوی نشر نیکا به چاپ رسیده است. این مجموعه‌ی شعر پس از دوره‌ی هفت‌جلدی «دفتر‌های واپسین» از سوی این نشر منتشر شده است. عنوان دفتر‌های واپسین به این شرح است: «دفتر اول؛ به رنگ آبی»، «دفتر دوم؛ به رنگ پرتقالی»، «دفتر سوم؛ به رنگ زرد»، «دفتر چهارم؛ به رنگ سبز»، «دفتر پنجم؛ به رنگ آبی آسمان»، «دفتر ششم؛ به رنگ آبی دریا» و «دفتر هفتم؛ به رنگ آبی نیلی».

در روز‌های پایانی سال گذشته، جلد چهارم «نمایش‌نامه‌های شاعر» از احمدرضا احمدی منتشر شد. این اثر در ادامه‌ی نمایش‌نامه‌های اوست که با عنوان «نمایش‌نامه‌های شاعر 4؛ نیمکت آبی‌رنگ در انتهای دریا و ضیافتی مجلل» از سوی نشر قطره به چاپ رسیده است.

همچنین کتاب شعر «از بارانی که دیر بارید» سروده‌ی احمدی اسفندماه سال 91 از سوی نشر ثالث به چاپ رسید.

از سوی دیگر، کتاب «یک ضیافت خصوصی؛ گفت‌وگوهای احمدرضا احمدی با مطبوعات» دربرگیرنده‌ی دیدگاه‌های این شاعر درباره‌ی ادبیات و فرهنگ توسط رسول رخشا از سوی نشر قطره منتشر شده است. گردآورنده‌ی گفت‌وگو‌های احمدرضا احمدی در مقدمه‌ی این کتاب نوشته است: پنجاه سال از انتشار «طرحِ» احمدرضا احمدی می‌گذرد، اما او همچنان شعر می‌نویسد‌ و منتشر می‌کند، شاید این بدان ‌معناست که در این کتاب با گزیده‌ای از حرف‌های شاعری رو‌به‌رو هستیم که سال‌های سال پی‌گیر شعر بوده و هست‌. توجه اصلی در انتخاب و برگزیدن گفت‌وگوها این بوده است که خواننده با خواندن کتاب، چکیده‌ای از مهم‌ترین حرف‌های شاعری را بخواند که خواه یا ناخواه‌ در نوشت و سرنوشت شعر مدرن فارسی سهم زیادی داشته است و او پس از خواندن این کتاب بتواند به درکی فراسوی شعرهای شاعر دست پیدا کند‌. «یک ضیافت خصوصی» به نوعی حرف‌های اصلیِ احمدرضا احمدی بیرون شعرهایش هستند.

احمدرضا احمدی متولد سال 1319 در کرمان است. «روزی برای تو خواهم گفت»، «چای در غروب جمعه روی میز سرد می‌شود»، «ساعت 10 صبح بود»، «عزیز من»، «یک منظومه‌ی دیریاب در برف و باران یافت شد»، «عاشقی بود که صبحگاه دیر به مسافرخانه آمده بود»، «از نگاه تو زیر آسمان لاجوردی»، «ویرانه‌های دل را به باد می‌سپارم»، «لکه‌ای از عمر بر دیوار بود»، «قافیه در باد گم می‌شود»، «هزار پله به دریا مانده ‌است»، «نثرهای یومیه»، «ما روی زمین هستیم»، «من فقط سفیدی اسب را گریستم»، «وقت خوب مصائب»، «روزنامه‌ی شیشه‌ای» و «طرح» از جمله مجموعه‌ها‌ی شعر این شاعرند.
 5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =