بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

جشنواره استانی تاتر و عدم برنامه ریزی مناسب


 بهشب عباسی


29 سال از اولین جشنواره تاتر استانی هرمزگان گذشت،اما به دلایل مختلفی ما هنوز برای برگزاری یک جشنواره،پخته و کاربلد نشده ایم،در همه این سال ها اگر کمی به رویکردهای انتقادی توجه می شد،شاید امروز با تجربه تر عمل می کردیم.


-زمان بد اجرا-

در جدول منتشر شده برخی از اجراها ساعت 9 صبح برگزار می شود.با توجه به اینکه برنامه ریزی انجمن نمایش به صورت مشورتی است،آیا این ساعت از صبح برای اجرای بازیگر و تماشای مخاطب مناسب است؟الگوی این جدول کدام جشنواره معتبر خارجی یا داخلی بوده است؟


-کارگاه های آموزشی که برگزار نمی کنیم-

در حاشیه برگزاری فستیوال های هنری،از اساتید معتبر جهت آموزش و گسترش دید،دعوت می کنند تا هنرمندان جوان و مشتاق بتوانند از دانش این اساتید بهره برداری کنند. اما جشنواره تاتر هرمزگان این مهم را نادیده گرفته است.


-بخش جنبی و انگیزه به گروه های نوپا-

در جدول برگزاری هیچ اسمی از بندرلنگه؛جاسک؛حاجی آباد؛بندر خمیر دیده نمی شود،شاید خود این شهرها متقاضی حضور نبودند یا شاید آثاری توسط هیئت بازبین رد شده است،انجمن نمایش می توانست با رویکرد انگیزشی از دو اثر در بخش جنبی حمایت کند تا جشنواره استانی،هرمزگانی تر باشد "از جاسک تا پارسیان"


نکته آخر و بسیار مهم،با توجه با جمعیت زیاد تماشاگران در روزهای جشنواره،آیا پلاتو آفتاب جای امن و مناسبی جهت برگزاری فشرده تاتر استانی می باشد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد