بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

"هنر مفهومی و شش شهریور بندرعباس"

"بهشب عباسی"

نوشتن همیشه  تردید به همراه دارد،قبل از نوشتن هر مطلب این فکر در ذهن جا به جا می شود."آیا ضرورت دارد؟آیا کسی می خواند؟آیا تاثیر گذار است؟"و میتوان همچنان با "آیا"بازی کرد و تردید را همچون یک ویروس پیر در وجود به چالش کشید.می توان از چند زاویه این کلمه سه حرفی را بررسی کرد،او را تیکه تیکه کرد یا حتی از آخر به اول خواند که می شود "ایآ".

این سه خط بالا می توانست از مطلب اصلی که منتشر می کنم حذف شود،اما نشد.

دیروز شش شهریور 1396 در بندرعباس اتفاق خاصی رخ داد.حداقل برای بخشی از جامعه که علاقمند به هنر هستند یک روز خاص بود،در دو مکان مختلف (پلاتو تی تووک و گالری مرداد)رویدادهای هنر مفهومی به اشتراک گذاشته شد.گروه هنر ترکیب که نفرات اصلی آن تحصیل کرده هنرهای تجسمی هستند در دومین رویداد هنری شان بعد از نمایشگاه نقاشی که در تیر 1395 برگزار شد،به سراغ هنرهای مفهومی رفتند.

گروه ترکیب همان طور که قبل از این نوید داده بود امسال با چیدمان و ویدیو آرت،به سراغ مخاطب محدود خود در بندرعباس رفت.

وقتی اوایل قرن بیستم مارسل دوشان با امضا سنگ دستشویی،یورشی عجیب را علیه هنر مرسوم آن دوره آغاز کرد،هنر فرزند ناخلفی زایید که بعدها  "هنر مفهومی"نام گرفت،وضعیتی که به هنرمند آزادانه اجازه می دهد،تفکر،احساس و اعتراض ش را با دیگر مردم به اشتراک بگذارد،این شکل از هنر چند سالی است که در بندرعباس هم علاقمندانی پیدا کرده است.

دیروز ویدیو آرت متفاوت و دقیقی به نام "کبد"توسط الهه عبداله زاده در پلاتو تی تووک پخش شد که در تلاشم با دیدن چند باره آن یادداشتی در خصوص این اثر بنویسم. اما فعلن یادآوری کنم که این نمایشگاه "هنر جدید"امروز و فردا هم ادامه دارد،عصر ها ساعت 6 تا 8.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد