بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

آدم آدم است در پلاتو آفتاب به روی صحنه می رود

اویگن برتولت فردریش برشت شاعر و نمایش نامه نویس آلمانی نمایش نامه ای دارد به نام " آدم آدم است" که در سال 1926 نوشته شده است،در این اثر شخصیتی ساده و ضعیف به نام "گالی گی" توسط تعدادی از سربازان ارتش بریتانیا فریب می خورد و به جای یک سرباز غایب لباس نظامی می پوشد؛اما سیستم خشن و بابرنامه ارتش کم کم از این آدم ساده لوح فرمانده ای خشن و درنده می سازد.


در این کتاب ما با طنز خاصی روبرو هستیم که برشت در لایه های پنهان آن به دنبال درگیر کردن اندیشه مخاطب است.او می گوید طنز طرح و توصیف اخلاقیات است. متن نباید احساسی یا اخلاقی باشد بلکه باید اخلاقیات و احساسات را نشان دهد.

این نمایش نامه معتبر از اواسط مهر در پلاتو آفتاب بندرعباس به روی صحنه می رود و کارگردانی این اثر بر عهده مهران محمود زاده است که به همراه تعدادی از بهترین بازیگران استان هرمزگان قرار است شب های جالبی را برای تماشاگران بندرعباس بوجود آورند

محمود زاده چندی پیش با اجرای نمایش "کی گفت آری،کی گفت نه" که بر اساس نمایش نامه دایره گچی قفقازی برشت نوشته شده بود؛توانست رای بالای هیت داوران و تماشاگران را کسب کرده و به عنوان نماینده هرمزگان به فستیوال بین المللی فجر راه پیدا کند،همه علاقمندان به هنر را به دیدن نمایش آدم آدم است دعوت می کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد