بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

ساخت‌وسازها شهرداری و نگاهِ عادلانه/این مطلب در سایت بادگیر منتشر شده است

behsazi piaderoha

 

 :: بهشب عباسی

به عید نوروز که نزدیک می‌شویم، ساخت‌وسازها شهرداری بندرعباس با سرعت بیشتری انجام می‌شود و گاهی دیده می‌شود که برخی کارها بیشتر جنبه ظاهری دارد تا کاری عمیق و درست‌ودرمان برای این شهر کهن، برای مثال می‌توان به رنگ‌آمیزی دیوارهای شرح اشاره کرد که با توجه به شرایط آب‌وهوا و گاهی استفاده از رنگ‌های بی‌کیفیت باعث زشت‌تر شدن شهر هم می‌شوند. بگذریم.

این مطلب درواقع به‌نوعی هشدار است از طرف یک شهروند به شهردار، با این کلیت که جناب آقای امینی‌زاده تمرکزت را از روی محله گلشهر بردار و تمامی شهر را با یک‌چشم ببین.

درواقع نوع نگاه شما هوشمندانه اما غیرمنصفانه است، شما خیلی خوب می‌دانید که بسیاری از مسئولین سازمان‌های مهم و تعداد زیادی از دانشجویان و دانشگاه‌های شهر در گلشهر زندگی می‌کنند و این دو طیف درواقع می‌توانند به‌طورکلی در خصوص موفقیت شما در کل شهر بسیار تأثیرگذار باشند، مسئولین با توجه به نفوذی که دارند و دانشجویان با توجه به نوع نگاه انتقادی که از آن برخوردارند، ولی خب هم شما و هم من خوب می‌دانید که زن دست‌فروش محله شاه‌حسینی نه وقت و نه راهش را بلد است که چگونه باید از شما و همکارانتان درخواست‌های اولیه داشته باشد.

فکر می‌کنم نیازی نیست در این مطلب وارد جزییات شوم که مثلا شهرک‌های بلوار امام حسین از این‌سوی شهر و محلاتی مثل امیرآباد از آن‌سوی شهر هیچ سهمی از نمادهای زیبای شهری یا خدمات فرهنگی ندارند یا اگر هم وجود دارد بسیار اندک شمار است در مقایسه با گلشهر.

بندرعباس روزبه‌روز دارد بزرگ‌تر می‌شود و شکاف طبقاتی در حال افزایش است، اگر این موضوع «نگاه عادلانه» خوب مدیریت نشود، تأثیر جبران‌ناپذیری در روحیه مردم به‌خصوص کودکان محلات فقیرنشین را شاهد خواهیم بود.

عکس: سیدعلی هاشمی/ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد