بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

تئاتر تی تووک فردا به هند پرواز می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایش «از استخوان خالی شدن» عنوان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی است که با گروهی از هنرمندان بندرعباس، مجارستان و هند به صورت تولید مشترک در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه می‌رود.

متن آن را ابراهیم پشت‌کوهی بر اساس افسانه‌های قدیمی هرمزگان نوشته و تنها دیالوگ های این نمایش، ترانه‌های قدیمی جنوب ایران، هند و مجارستان است و قرار است پس از اجرا در سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر در فستیوال تئاتر بوداپست (مجارستان) و شهر باستانی کورکوشترا هند نیز اجرا شود.

«از استخوان خالی شدم» در ادامه دیگر تجربیات پشت‌کوهی با نگاهی پست مدرن این افسانه‌ها را با تکیه بر زبان بدن بازیگر و ابزار در صحنه روایت می‌کند.

محمد سایبانی، حسین اصیلی و بهروز عباسی بازیگران بندرعباسی این نمایش هستند که در کنار دو بازیگر زن مجارستانی و دو بازیگر مرد هندی در این نمایش ایفای نقش خواهند کرد.

بهرنگ عباس پور آهنگساز این نمایش است و علی شهبازی به همراه دو نوازنده هندی گروه نوازندگی این نمایش را تشکیل می دهند.

به گفته ابراهیم پشت‌کوهی پس از بررسی چند پیشنهاد تولید کار مشترک توسط چند گروه تئاترخارجی به گروه تئاتر «تی‌توک» این گروه با دو کشور هند و مجارستان برای تولید یک کار مشترک به توافق رسید و قرار است با حمایت و همکاری دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر و مرکز هنرهای نمایشی مقدمات اجرای آن در ایران فراهم شود.

این کارگردان گفت:« تمرین با گروه ایران مدتهاست آغاز شده و گروه ایرانی تا چند روز دیگر برای دنبال کردن ادامه تمرینات با دو گروه خارجی دیگر راهی «کورکوشترا» شهر باستانی هند (محل وقوع جنگ مهاباراتا در افسانه هندی) می‌شوند تا با استفاده از موقعیت مکانی و امکانات میزبان نمایش را به تولید نهایی برسانند.

نظرات 2 + ارسال نظر
ادریس چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:36 ب.ظ http://abi-sourati.blogsky.com

موفق باشید دوستان عزیز...

milad چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:30 ب.ظ

Ba Aresooye movafaqiqt baraye titowake hormozgan

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد