بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

آیا واقعیت دارد؟

غلامحسین شعرا در گفتگو با خبرنگار مهر افزود:  با پیگیری های مکرر استاندار فارس، مصوبه الحاق فارس به خلیج فارس سه روز قبل از پایان دولت دهم توسط دکتر احمدی نژاد امضا شد و خوشبختانه اکنون این مصوبه به عنوان مصوبه شورای عالی امنیت ملی به تائید مقام معظم رهبری نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تایید مقام معظم رهبری قابل اجراست، گفت: بر اساس این مصوبه آبراهه ای به عرض 37 کیلومتر در حد فاصل مرز لامرد و هرمزگان به استان فارس اختصاص یافته است.

مشاور استاندار فارس در امور سرمایه گذای و صنعت اضافه کرد: بر این اساس فارس می تواند در محدوده یاد شده به ساخت اسکله بپردازد و پس از آن محصولات صادراتی فارس از طریق اسکله های فارس به خارج از کشور صادر خواهد شد.

شعرا همچنین از تخصیص بودجه برای انتقال آب خلیج فارس به منطقه انرژی بر لامرد خبر داد و گفت: برای انتقال آب خلیج فارس به منطقه انرژی بر لامرد 150 میلیارد تومان مصوب شده که این میزان در بودجه سال 92 پیش بینی شده است.

به گفته وی امسال مطالعات انتقال آب از خلیج فارس به لامرد انجام خواهد شد و تا در پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

به گفته وی گرچه نمایندگان بوشهر و هرمزگان برای امضا مصوبه اتصال فارس به خلیج فارس واکنش نشان دادند اما پیگیری های استاندار فارس سبب شد تا این آرزوی دیرینه استان فارس دو بار در جلسه هیات دولت مطرح شود و بالاخره به تصویب هیات وزیران برسد.

شعرا بیان کرد: به زودی مصوبه اتصال فارس به خلیج فارس ابلاغ خواهد شد.

به گزارش مهر، یکی آرزوهای دیرینه مردم و فعالان حوزه اقتصادی استان فارس اتصال این استان به خلیج فارس بوده تا از این فرصت بتوانند در امر صادرات فعالیت موثرتر و آسان تری داشته باشند که با این مصوبه رویای دیرینه استان فارسی ها رنگ واقعیت به خود گرفت.
نظرات 2 + ارسال نظر
ادریس یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:41 ق.ظ http://abi-sourati.blogsky.com

ای بابااااااا ول کن ما نیستنا

احسان رضائی دوشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:52 ب.ظ http://goojegeno.blogsly.com

اگر بنا بر این منوال باشد ما هرمزگانیها نیز خواستار دراختیار گرفتن باغ ارم و حافظیه و سعدیه در استان فارس برای استفاده آن برای مردم هرمزگان هستیم آیا استان فارسیها حاضر به این معلمه هستند ؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد