بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

مثل آب برای شکلات ؛ دنیایی برای نزدیکی مردمان آمریکای لاتین و جنوب ایران

نویسنده و کارگردان نمایش " مثل آب برای شکلات " در یادداشتی از انگیزه های خود برای اجرای این اثر نمایشی در تالار چهار سو مجموعه تئاتر شهر گفت .

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، در یادداشت ابراهیم پشت کوهی آمده است : سال ها پیش که رمان " مثل آب برای شکلات " را خوانده بودم و از نزدیکی دنیای مردمان آمریکای لاتین با مردم جنوب ایران و به طور مشخص هرمزگان به جهد و وجد آمده بودم ( این هم خوانی در آثار نویسندگان دیگری مثل مارکز، فوئنتس ، کورتاسار و ... دیده می شود ) ، هرگز فکر نمی کردم روزی بخواهم رمانی از این دست را به تئاتر تبدیل کنم .
با برگزاری دوره بازیگری که در تئاتر " تی تووک" برای پایان کار بازیگر دنبال متنی تازه می گشتم . متنی آماده نداشتم و چون تعداد بازیگران زن زیادتر بود و بهتر بود که کار حال و هوایی زنانه داشته باشد، شاید اهالی تئاتر با گفتن حال و هوای زنانه ( البته به همراه خشونت و خون ) کارهای لورکا به ذهن شان خطور کند .
مثل آب برای شکلات از جهتی شباهتی به خانه برنارد آلبا دارد . در ابتدا می خواستم این دو را ( برنارد آلبا و شکلات ) را باهم تلفیق کنم اما هر چه بیشتر با رمان درگیر شدم احساس کردم نیازی نیست . رمان کامل و پر و پیمان است و تبدیل آن به نمایش را به همراه بازیگران آغاز کردم .
نمایش " مثل آب برای شکلات " نوشته و کار ابراهیم پشت کوهی و بازی رویا نونهالی ، معصومه آقا بیگی ، الهام اسکندری ، فاطمه جعفری ، محمد سایبانی ، علیرضا سرحدی ، امیر علی سی سی پور، ماندانا لیاقت ، یاشار محسنی ، مریم نحوی ساعت 21 به مدت 100 دقیقه و قیمت بلیت 12 هزار تومان به صحنه می رود .

نظرات 2 + ارسال نظر
یداله شهرجو شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:14 ب.ظ http://hurmuz.blogsky.com/

بهروز جان سلام
از اطلاع رسانی در مورد موفقیت عارف بسیار ممنونم
هر زمان در مورد این نمایش مطلبی می خوانم افسوس می خورم که چرا نتوانستم این کار پشت کوهی عزیز را ببینم

ادریس شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:32 ب.ظ http://abi-sourati.blogsky.com

با آرزوی موفقیت...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد