بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

شرروو و محمد سایبانی جمعه 25 فروردین در هرمز


محمد سایبانی هنرمند هرمزگانی یک اثر جدید را با مخاطب های خود به اشتراک گذاشته و از همه علاقمندان خواسته که 25 فروردین جمعه پیش رو در جزیره هرمز حضور داشته باشند.

نام اثر جدید "شرروو" برگزفته از نام محلی صدف حلزونی شکل است،سایبانی از همه خواسته که همراه با کودک درونشان  وارد این اثر شوند.

ساختار اصلی اثر برگرفته از شکل اسپیرال است ، این شکل از دوره مردمان نخستین برای انسان جذاب بودم است و می توان این شکل را در حجاری های باستانی مناطق مختلف جهان دید ، هنرمندان بسیاری هم در طول تاریخ از این فرم برای خلق اثر بهره برده اند ، فقط کافی است واژه spiral را سرچ کنید و ببیندید .اطلاعات بیشتر در وبلاگ ماهی بالی

نظرات 3 + ارسال نظر
فرهاد محمدی سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:55 ق.ظ http://barbat-oud.blogfa.com

با تشکر از اطلاع رسانی و سپاس از زحمات آقای سایبانی.
صدف حلزون ها در طبیعت بصورت اسپیرال لگاریتمی است که در آن نسبت طلایی ۱.۶۱۱۸ رعایت شده و دلیل ارتباط ما با این نوع اسپیرال انطباق خلقت ما با نسبت های طبیعت است چرا که درون ما پر است از این نسبت های طلایی. نمونه های دیگر این نوع اسپیرال شبکه تارهای عنکبوت -میوه درخت کاج -موج های اقیانوس ها -شاخ جانوران -سرخس ها و ... این نسبت طلایی بوده که خالقان اثر هنری در گذشته در سازه هایشان از این نوع اسپیرال بهره جسته اند. به نظر من اگر آقای سایبانی هم این نسبت ها را رعایت می کرد به اعتبار اثر هنریشان افزوده می شد.
نمونه ای از این نوع اسپیرال در صدف حلزون ها
http://ups.night-skin.com/up-91-01/golden-spiral.bmp

احسان ن سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:50 ق.ظ


مم نون

حسین رزده چهارشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:04 ب.ظ

درود برمحمد سایبانی وبه خاطر خلق وبهروزبه خاطر اطلاع رسانی راستی به روز کردم با یک شعر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد