بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

فرق ما بندری ها با آن تهرانی ها

1.پارسال وقتی چهار گروه از ایران در فستیوال تئاتر آوینیون به روی صحنه رفتند،تمامی نشریات و سایت های فرهنگی و هنری چنان با آب و تاب از این اتفاق مطلب نوشتند که همه اهل تئاتر از این خبر خوشحال شدند،همه جا نوشتند که تئاتر ایران بعد از 15 سال در آوینیون.این لینک را ببینید.

2.یک سال گذشت و یک گروه از بندرعباس با نام تی تووک که پرچم دار تئاتر منطقه جنوب ایران در کشور است و تا به حال توانسته بخشی از فرهنگ و هنر استان را به کشور معرفی کند،به همان فستیوال دعوت شد(اگر بعضی ها باور ندارند دعوت نامه را در همین وبلاگ منتشر می کنم.) همه عوامل گروه تلاش خود را کردند که به شکل شایسته ای در این اتفاق بزرگ تئاتر دنیا حضور مثبت داشته باشد،اما متاسفانه یک مشکل اداری فعلا از حضور این گروه در این فستیوال جلوگیری کرده است.

3.اما متاسفانه برخورد بعضی از اطرافیان آن قدر عجیب بود که به راحتی به خودشان اجازه دادند که شایعه کنند که این گروه اصلا در جشنواره آوینیون حضور ندارد بعد که من لینک فستیوال را برای عموم منتشر کردم،بعضی دیگر از اطرافیان سعی کردند که این بخش از فستیوال را بی ارزش جلوه دهند.

4.وقتی آتیلا پسیانی،رضا حداد،سیامک احصایی و کیومرث مرادی که همه آنها از کارگردانان فعال و مطرح کشور در حوزه تئاتر هستند به همین فستیوال دعوت می شوند،چگونه توسط رسانه های پایتخت مورد تعریف و تمجید قرار می گیرند،اما وقتی گروه تی تووک بندرعباس به همین فستیوال می رود،اطرافیان نزدیک به این شکل برخورد می کنند.(چون دوست دشمن است شکایت کجا برم)

5.به هر حال یه فرق هایی باید باشد بین ما و آنها،اما در این جا از همه دوستانی که از این گروه حمایت کردند سپاسگذارم و امیدوارم که هرمزگان و هنرش روز به روز پیشرفت کند آن چنان که لیاقتش را دارد.همه ما باید قدم های خودمان را برای بهتر شدن برداریم.


توضیح پایانی و مهم:این لینک تئاتر آتیلا پسیانی در همین فستیوال در سال گذشته است،این هم لینک تئاتر تی تووک در این فستیوال است در همین امسال.لینک ها مربوط به یک سایت است و یک فستیوال،اما پسیانی تهرانی است و ما بندرعباسی.

نظرات 14 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:36 ب.ظ

این چهار نمایش در طول برگزاری جشنواره تئاتر آوینیون اجرا خواهند داشت .
دقت کن در طول جشنواره .
دروغ کافی ست .به نظرتان هنوز وقت عذرخواهی از هرمزگانی ها نرسیده.

دقت کن به لینک هایی که در پایین مطلب گذاشته ام.دقت کنید دست از حسادت بردارید.هر کس تلاش کند به نتیجه می رسد.نابرده رنج گنج میسر نمی شود.
با دقت هر دو لینک را که در بخش پایانی گذاشته ام را باز کن با چشمانی باز به صفحات نگاه کن.اگر درونت سنگ نباشد متوجه اشتباهت می شوی.
در ضمن حقارت را به حسادت نچسبانید با نام واقعی خودتان مطلب بنویسید.

محی پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:56 ب.ظ

جای تاسف بسیار داره.
این عادت این شهره. سالها هیچکی ناصر عبدالهی رو هم دوس نداشت

درست می شه دوست عزیز

مرتضا نیک پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:04 ب.ظ

سلام بهروز جان
من نسبت به پست تکذبیه ت به جغد بندری هم معترضم چون نگاه توطئه آمیزی در یادداشتت احساس می شد .این نگاه تو کاملا ضربه زننده س و مغایر با مرام گروه تی تووکه " به نظر من البته"..کاش این احساس رو از خودت دور که کنی همه در پی بی ارزش کردن حضور این گروه در فرانسه هستند . لااقل در همین مدت که سفر گروه در هاله ای از ابهام قرار گرفت در جمع هایی که من حضور داشتن همه ابراز تاسف میکردن....
بهروز جان ما رسانه ای برای حمایت از جریان فرهنگی مون نداریم و کاش مقایسه نمی کردی...اینجا وبلاگ ها تعطیلند و یا فیلتر..در فیسبوک هم به اندازه کافی تی تووک حمایت شد نشریات هم تا جایی که من اطلاع دارم پوشش دادند..بهروز عزیز پتانسیل رسانه ای ما بیش از این ...
و در آخر اینکه همه و همه و همه منتظر رفتن شما هستیم کمی دور شو از این بدبینی ها..اعتبار ابرام و تی تووک بیش از این چیزهاستتت...درود

ممنون دوست عزیز من از طرف خودم نوشتم به عنوان یک شهروند نه طرف ابراهیم.فکر کنم این قدر حق دارم. و روی صحبت من با جریانی است که شایعه پراکنی می کنند در ضمن من از همه دوستانی که حمایت کردند و می کنند سپاسگذارم.

علی خطیب پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:08 ب.ظ http://27photo.blogsky.com

تفاوت در تربیت و فرهنگ اینکه نمی تونیم ببینیم کس دیگه ای بالاتر از ما باشه و احمقانه ترین راه که زیر آب زدنه رو انتحاب می کنیم در حالی که زیرکانه ترین تعریف و تمجید کردن و بت ساریه! در همین حد هم فکر نمی کنیم!!!!!!
فکر می کنیم عادت کردیم یاد گرفتیم که کسی که از ما بالاتره حق ما رو خورده!!!
دردناکه بعضی از چیز ها
احساس می کنم ما پریم از ادعا های پوچ فقط حرفیم!!!!
منتظر فرج یه الهه ایم که بیاد و تقدیسمون کنه بخاطر کارهایی که تو ذهنمون انجام دادیم!
نمی دونم!! سر یه اسم دعوا می کنیم اونوخ اونور دارن بودجه ی همون اسم رو می خورن!
کنار هایی می یایم که آدم شاخ در میاره و اونوخ به یه چیزایی گیر می دیم که .....!!!!!
شهرمون دو قدم ساحل درست حسابی نداره اونوخ به دو متر اتاق گیر می دیم!
همه رو پولدار کردیم و خودمون کجاییم!! ما ساحل نشینیم مثلا ولی ساحل نشین های شمال بیشتر از خودمون از ساحل جنوبمون پول در آوردن اونوخ نمی زاریم یکی از خودمون دو قدم بالا بره!!!
نمی دونم بهتره چیزی نگم!!!
برم بشینم با دوستای تهرانیم و وقتی حرف از شهر شد از مشروب ارزونش و اون بدبخت منصفی بگم و با زار سرشون رو گرم کنم! و هیچ وقت نبرمشون بندر!

درد پشت درد

مهدی مرادی زاده پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:15 ب.ظ

دوست بی نام من
حتی اگه از تی تووک دعوت می شد بره اونجا اجراها رو ببینه .. باز هم برای من و شهرم افتخاری بود که گروه هنری از اینجا در آن سطح دیده شده ... حالا اجرا در کنار .. درون .. زیر .. روی این جشنواره حرکتی است که خیلی ها در آرزوی آن بسر میبرند ... بعله

این بی نام ها هم حقیرند

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:29 ب.ظ

من بعد از بیست و پنج سال زندگی کردن تا حالا به دیدن یک تئاتر نرفته بودم . به شکل کاملا تصادفی یک شب سر از اجرای گروه تی تووک در آوردم / اولش فکر می کردم نهایتش ده دقیقه تو سالن بشینم و بزنم برم خونه ولی اجرای بچه ها اینقدر قوی و جای احترام و ارزش داشت که تا ثانیه آخر رو صندلیم سفت نشسته بودم و از جاام تکون نخردم . این گروه و این اجرا و در کل این تئاتر با قلب و احساسات مردم این شهر اجین شده است و کسی نمی تواند از ارزشهای این گروه و قدرت بچه ها کم کند . دوستان هرمزگانی ما ( ) رسم و عادت دیرینه ای در حمایت از همشهری های خود دارند این خصلت زشت رو سعی کنیم کنار بزاریم و سعی کنیم با حمایت از این گروه صدای فرهنگ خود را به تمام جهانیان برسانیم .
به قول محسن یگانه ما تهرانی ها اگه پشت سر هم هزاران حرف بزنیم و تیر بارون کنیم خودمون رو فقط حرفه ولی وقتی پای حمایت باشه و رو در رو کار کنیم از شیره جون براش میزاریم دقیقا بر عکس شما بندریهااین حرف دقیقا سال 88 89 اولین کنسرت این آقا تو بندرعباس تو هتل هرمز به ما زد که تیم اجرائیش بودیم .

سپاس هادی

مهران میرزاده پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:36 ب.ظ

اینو بارها تو خیلی از زمینه ها به چشم دیدیم و این حرکت تازه ای نیست . گرچه فکر نمیکنم توطئه ای درکار باشه.... شاید حسادت هم نباشه... بیشتر به نظر میاد یه عادته.... عادت کردیم کسی که بالا میره از پله رو هرجور شده بکشیم پایین... اینو خود من بارها تو فضای بچه های موسیقی این جا دیدم... گویا دوست نداریم به خودمون افتخار کنیم.... از طرفی به خاطر همین برخوردها ، بسیاری دچار نوهم توطئه میشن.... فک میکنن که همیشه توطئه یا دسیسه ای در کاره....اونم تا جاییی که وقتی که یک نقد کوچیک روی اثری نوشته میشه تو رو متهم به باند بازی و جیره خوری میکنن در حد کورلئونه....

بله متاسفانه مهران خان

حمید پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:50 ب.ظ

قلندران حقیقت به نیم جو نخرند/ قبای اطلس آن کس که از هنر عاریست
بهروز عزیز
روزی که فهمیدم اجرای مکبث برای آوینیون پذیرفته شده بسیار خوشحال شدم. من بندری نیستم اما همیشه قلبم برای هنر هرمزگان تپیده... به عقیده من ابراهیم پشت کوهی و گروه خیلی خوبش(تی تووک) یک افتخار برای هنر هرمزگان هستند چه در آوینیون باشند و چه نباشند. اما در جواب تنگ نظران و حسودان که فقط قصد تخریب دارند باید بگم که گروه تی تووک و ابراهیم پشت کوهی نیازی به بزرگ نمایی و جلب توجه ندارند... پیشینه ی این گروه وافتخاراتش این قدر هست که نیازی به این کارها نیست... من در عجبم از این همه دورویی و بی معرفتی...
بهروز جان برای تو و گروه تی تووک و ابراهیم عزیز آرزوی موفقیت می کنم... از این جماعت رنجیده خاطر نباش چون ضعیف اند و بی مایه...!! این خانه از پای بست ویران است...!!
به یاد دیالوگ زیبای فیلم کمال الملک افتادم که استاد نقاش به شاه گفت: در ممالک دیگر هنرمند چون من بسیار است و آنها را به غایت اکرام کنند اما در اینجا من فقط یک نفر هستم و شما با من چه کردید...!!! همین وبس...
شاد باشید و مانا...

درود دوست من

فرهاد محمدی پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:32 ب.ظ http://barbat-oud.blogfa.com

به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل
و گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم

بهروز گروه تی تووک چه در جشنواره آوینیون حضور داشته باشد چه نداشته باشد موفقیت های شما و آقای پشتکوهی شایسته تحسین و تقدیر است.

درود بر شما فرهاد عزیز.فعالیت های مفید شما هم شایسته است که همگان می بینند.

فاطیما باستانی جمعه 24 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:27 ق.ظ

سلام بهروز جان.
دلم میخواد حرفی بزنم یا چیزی بنویسم.اما انقدر حرف و حدیث ها زیاده که ادم می مونه حیرون از این همه بی انصافی.
من لحظه به لحظه پیگیر اخبار جشنواره وسفرتون بودم وهستم و از صمیم قلب ارزوی موفقیت براتون دارم .همین :)

ممنون از حمایت هایت

ناظر جمعه 24 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:57 ب.ظ

سلام من این چند روز گفت و گوی داغ شماها را دنبال کرده ام و به این نتیجه رسیده ام که شماآقای کاپوچینو از روی عصبیت دست به اقداماتی زده اید که بیشتر از هر کسی خود شما را اذیت کرده و از شما می خواهم به چند نکته ای که در ادامه می آورم توجه کنید و عاقلانه تصمیمی بگیرید که نه به شما و نه به گروهتان آسیبی برسد .

اول آنکه حتی اگر جغد بندری و دیگران در مورد بخش آف توضیح نداده بودند خود شما در کامنتی که برای او گذاشته بودید به نقل از رادیو فرانسه بخش آف را خارج از فستیوال معرفی کرده اید که آن متن را عینا در زیر آورده ام .
نوشتۀ شهلا رستمی
...
در بخش حاشیه ای یا "آف" که گروه های تئاتر حرفه ای و آماتور، جدا از مدیریت رسمی فستیوال، آن را برگزار می کنند، امسال بیش از1120 نمایش پانتومیم ، رقص، چیده مان و رویدادهای مربوط به تئاتر ارائه خواهد شد....
این دلیل اول من برای عصبیت شما که حتی متن خود را هم نخوانده اید .

دوم آنکه اگر واقعا مطلب جغد بندری کذب باشد بهتر است فایل دعوتنامه را منتشر کنید تا معلوم شود که دبیر فستیوال از شما دعوت کرده یا مدیر یکی از سالن ها (گاراژ تئاتر )

سوم آنکه گویا دلیل نرفتن شما به فرانسه مشکل تائیدیه وزارت کار آنها بوده که این سئوال پیش می آید که اگر مهمان فستیوال بوده اید چه نیازی به مجوز وزارت کار . این مجوز فقط برای کسانی نیاز است که جهت کسب درآمد و عقد قرارداد کاری به فرانسه می روند

چهارم آنکه اجرای عموم در فرانسه حتی خارج از یک فستیوال معتبر کار کوچکی نیست و دارای ارزش و جایگاه و شایسته تقدیر

در پایان می گویم اگر مایل باشید می توانید این کامنت را منتشر نکنید اما تقاضا دارم با آرامش و به دور از عصبیت تصمیم درستی بگیرید و واقعیت را همانگونه که هست اعلام کنید چرا که این بهترین پایان برای گفت و گوی تندی است که می تواند تئاتر ما را دچار آسیب کند .
با تشکر از حوصله شما

حالا که اسمت را گذاشتی ناظر چقدر معقول تر مطلب نوشتی.
مشکل اساسی تو این است که تاکید داری که این فستیوالی که ما شرکت می کنیم بخشی از آوینیون نیست و به همین دلیل بخشی از نوشته رادیو فرانسه را می نویسی.حالا کامل بخوان و با اسم خودت کامنت بگذار و اگر اشتباهی کرده ای و خبر کذب منتشر کرده ای.جرات این را داشته باش و مطلبت را تصحیح کن.
"در بخش حاشیه ای یا "آف" که گروه های تئاتر حرفه ای و آماتور، جدا از مدیریت رسمی فستیوال، آن را برگزار می کنند، امسال بیش از1120 نمایش پانتومیم ، رقص، چیده مان و رویدادهای مربوط به تئاتر ارائه خواهد شد.

ایران یکی از کشور های شرکت کننده در بخش "آف" امسال فستیوال آوینیون است و نمایش " تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند.." به اقتباس از مکبث اثر شکسپیر، به طراحی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی از روز 15 تا 30 ژوئیه در تآتر "سن بنه زه" زیر عنوان "مکبث، زار" به اجرا در خواهد آمد."
امیدوارم دقیق خوانده باشی مخصوصا پارگراف دوم را.شما و نزدیکانت تاکید دارید که این گروه در فستیوال آوینیون اجرا ندارد.
خب چون شما قوانین را نمی دانید این گونه تصور می کنید،تمامی کارهای این بخش از فستیوال که در سالن اجرا می شوند،بلیط فروشی می شوند و این کشور قوانین خاص خودش را دارد.چون بلیط فروشی می شود یعنی اینکه کار دعوت نشده است؟.ناظر اگر اطلاعات کافی داشته باشی در جشنواره تئاتر فجر هم آثار بلیط فروشی می کنند(جهت اطلاع)
من به زودی دعوت نامه ای را که این فستیوال برای شخص خودم فرستاده را منتشر می کنم باشد که به راه راست هدایت شوید که نمی شوید.چون مشکل چیز دیگری است.

heyam03 شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:04 ب.ظ

حضور گروه تی توک در جشنواره آوینیون تو افکاره جامعه هنری که من باشون سرو کار دارم (دانشگاه هنر) ذره ای هم کمرنگ نشده و شایعات بی اساس یه اصل همیشگی بوده برای بی اهمیت جلوه دادن موفقیت ها.
امید وارم هر چه زودتر مشکلات اداری سفر رو به بهترین نحو پشت سر بگذارید و تو همین هفته فرودگاه امام ببینمتون.

متشکر

رحیمیان شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:53 ب.ظ http://rahimian.blogsky.com/

سلام
ایشالا این گروه به این جشنواره اعزام بشه
با تمام مشکلاتی که براشون پیش اوردن و من هم تا حدودی مطلعم این مسئله حل بشه و ابرام خان سرزنده و امیدوار اثرش رو به این جشواره بفرسته
دوستان همه کارهای این گروه حل شده فقط یک مشکل وجود داره ( به وجود اوردن) که این هم حل میشه و ابرام با گروهش به این جشنواره میره
من آرزوی موفقیت این گروه رو دارم چون موفقیت این گروه موفقیت این استان و همه هنرمندانه
بهتره که اونایی که گوشه نشستن و دارن هی پچ پچ می کنن به همدیگه کمک کنن
ارزوی موفقیت برای همه هنرمندان این استان رو دارم
رحیمیان

ممنون

یوسف شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:33 ق.ظ

بترکه چشم حسود امیدوارم گروه تی تووک به جشنوار بره تا اونایی که سنگ اندازی میکنند چشمشون دربیات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد