بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

کتاب خوب

مراسم رونمایی کتاب عکس هرمزگان چهارشنبه ۲۵ آذر ماه ۸۸ ساعت ۶ و نیم عصر در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.از عموم علاقمندان دعوت می شود در این مراسم شرکت نمایند.

نظرات 3 + ارسال نظر
سقف چهارشنبه 25 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:49 ق.ظ http://saghf.blogsky.com

امروز روز تولد سروش گلمونه ! سه ساله که نفسهای مهربون آق سروش داره زندگیمونو گرما می بخشه و من خدا رو هزار بار شاکرم . از خدا می خوام خدا عاقبت همه از جمله آقا سروش ما رو به خیر کنه !

سقف چهارشنبه 25 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:56 ق.ظ http://saghf.blogsky.com

پاسخ کروبی به شیخ محمد یزدی: شما نعوذبالله نماینده خدا هستید؟
چهارشنبه 25 آذر ماه سال 1388 ساعت 10:11 AM
محمد یزدی؛ رئیس جلمعه مدرسین حوزه علمیه قم و ریاست سابق قوه قضائیه؛ روز گذشته در جمع گروهی از دبیران تبلیغی اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه ، به صورت گسترده ای سران اصلاحات، از جمله مهدی کروبی را مورد توهین بی سابقه قرار داده است. در بخشی از این سخنرانی که مشروح آن از طریق خبرگزاری دولتی فارس نیوز منتشر گردید، وی سخنان اخیر کروبی را به جوک تشبیه نموده و اظهار داشته "من ناراحتم، شخصیتی که لباس روحانیت بر تن دارد، امروز به عنوان یک جوک در جامعه مطرح شده است و به او شیخ اصلاحات هم میگویند!" . شیخ محمد یزدی در اظهار نظری دیگر به سفر اخیر مهدی کروبی به قم اشاره نموده و بیان داشته" در همین سفر اخیروی(کروبی) به قم اگر از او مراقبت نمیشد معلوم نبود چه اتفاقی برایش می افتاد" .
در همین خصوص مهدی کروبی در مصاحبه ای با خبرنگار تغییر به سخنان وی در چند بخش پاسخ داده است که مشروح آن به شرح ذیل است:

آیت الله یزدی!
در خصوص سخنان اخیرتان در جمع مبلغان دینی، ۲ نکته و ۲ تذکر را به شما خاطرنشان میکنم:
در خصوص جمله شما نسبت به نارحتیتان از جوک شدن بنده باید یادآور شوم، آنانی که به شما اطلاع رسانی میکنند و منبع خبری شما هستند؛ گویا برایتان جوک میگویند و این توهم برای شما ایجاد شده که فضای سیاسی کنونی جامعه و وقایع صورت گرفته در آن به مثابه جوک و شوخیست!
بهتر نیست در یک فضای آزاد و شفاف اطلاعاتی قرارگیرید و از وقایع صورت گرفته در جامعه بهتر آگاه شوید؟ شاید آگاهید و به دلایلی از پرداختن به اصل موضوع طفره میروید!؟
به شما به عنوان کسی که از سوابق مبارزاتی بنده در طی سالهای قبل و بعد از انقلاب به خوبی آگاهید و میدانید که دوشادوش مردم در ایام سخت حضور داشته و از کوچکترین حق آنان دفاع نموده ام؛ یادآوری مینمایم آنچه که انجام میدهم بر اساس عقیده، تشخیص و وظیفه ام در دفاع از حقوق شهروندی یکایک مردم بوده و خواهد بود و این برای من هدف و وظیفه ی مهمیست.

آیت الله یزدی!
اگر حداقل به حافظه کوتاه مدت خود رجوع کنید و اگر از منابع شفاف و آزاد استفاده نمایید، خواهید دید مهدی کروبی در هر کجا که در جمع مردم حضور یافته، ایشان به وی با مهربانی تمام رفتار کرده اند و نه تنها مانند برخی؛ با گذشت زمان از محبوبیت و مقبولیتش کاسته نشده، بلکه به لطف همین مردم (علیرغم تمامی تنگناهای بوجود آمده از فبیل تعطیل نمودن دفاتر حذب و روزنامه و سایر موارد) بنده هر روز شاهد ابراز محبت و خوبی این مردم عزیز هستم. در همان سفر قمی که شما از آن سخن رانده بودید؛ بدون مقدمه و برنامه ریزی قبلی، جهت صرف صبحانه در محلی به نام مهتاب در بیست کیلومتری قم توقف نمودیم. کاش منابع به اصطلاح اطلاعاتی شما حضور داشتند و استقبال مردمی که در آنجا بودند و یا عبور می کردند را می دیدند و جهت آگاهی شما به سمع و نظرتان میرساندند تا اینگونه اعمال زشت و ناپسند یک مشت تندرو اجیر شده در نیمه های شب موجب توهمتان نشود و با این سن و سال و سوابق انقلابی، حضور در مجلس و مسئولیت های سنگین گذشته؛ حرفی از روی ناآگاهی بزنید!
که البته باز هم میگویم که من متاسفم برای منابع اطلاعاتی شما!

آیت الله محمد یزدی!
نکته ای که از مطالب قبلی تاسف بارتر و از منطق بدور میباشد این است که شما به عنوان رئیس قوه قضائیه (در گذشته) و با ۱۰ سال سابقه خدمت در این نهاد؛ باید بدانید که دفاع از حقوق مردم از بالاترین اصول است. در هر جامعه ای افراد انقلابی، مسلمان،مسیحی، زرتشتی، لائیک و غیره زندگی میکنند و تمامی این افراد به عنوان شهرواندان این جامعه حقوقی دارند و جامعه و حکومت نیز در قبال آنان وظایفی دارد؛ منجمله دفاع از حقوق آنان و امنیتشان در اجتماع! اگر فردی تحرکی خلاف قانون اساسی یک جامعه انجام دهد باید با آن برخورد شود؛ اما نمیتوان به خاطر ابراز عقیده فردی و یا افرادی را مورد هجمه و توهین و تهدید و حتی اعمالی که شاهد بودیم، قرار داد. حتی همین اسلامی که به اصطلاح از جانب شما معیار خوبی و بدی مردم در جامعه شده؛ به این حقوق مردم اهمیت ویژه ای قائل است. حتی در سنت و طبق معمول تاکید شده که اذان صبح را بدون مقدمه و حتی الامکان با صدای آرامی خوانده شود تا اگر مردم مریضی دارند، باعث رنجش آنان نگردد!
اگر شخصی به قول شما سخنانش مورد پسندتان واقع نگردد و بد باشد؛ چرا قانونی برخورد نمیکنید؟ چرا از طریق یک مشت اجیرکرده در نیمه های شب موجب آزار و اذیت همسایه ها و ساکنان آن محله میشوید؟ این است عملی که از آن به افتخار یاد میکنید که اگر کروبی محافظ نداشت چه ها که بر سرش نمیآمد؟
این بود کلامی که در ابتدای انقلاب به مردم وعده داده بودیم؟ شان شما که عضو شورای نگهبان هستی کجاست؟

آیت الله یزدی!
تذکری برادرانه به شما که هم لباس بنده اید!
شما در بخشی از سخنانتان از بهشت و جهنم سخن رانده بودید و گفته بودید از مرکب شیطان پیاده شوید! به برخی مگر شما نعوذبالله نماینده خدا و معیار سنجش سره از ناسره اید؟
چطور اینگونه در جایی به خانواده افراد توهین میکنی و به وی میگویی "توچه کاره ای؟" ، در جایی دیگر یکی را به پیاده شدن از مرکب شیطان فرا میخوانی؛ به شخصی دیگر عنوان منافق میدهی و من را نیز متزلزل میخوانی؟
شما چگونه این حق را برای خود قائلید که هر که با شما نیست منافق و بر مرکب شیطان سوار شده و علیه اسلام است؟
تذکری بدیهی و البته مهم به شما!
آیا شما میدانید با اینگونه افکار و اعمال دوگانه و ضد و نغیض چه بر سر اسلام و دین و اعتقادات مردم آورده اید؟ شما به عنوان یک عالم در جامعه ، با موضعگیری های ناآگاهانه موجب میشوید مردم فوج فوج از دین، اعتقادات و روحانیت رانده شوند! چگونه پاسخگوی این اعمال خواهید بود؟
در این خصوص شاید بهتر باشد ۲ نمونه از اعمالتان را برایتان خاطر نشان شوم.
- شما عضو شورای نگهبان بودید و هستید. آقای مرتضی الویری که اتفاقاً از چهره های شناخته شده و مطرح نیز هستند و شما نیز به خوبی می شناسیدشان، با شما در دور اول مجلس عضو هیات رئیسه بودند. آقای الویری در انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی کاندیدا شده بودند که بنا به نظر نهادی که شما آن را بر عهده داشتید رد صلاحیت شدند. ایشان پس از انتخابات در خصوص رد صلاحیتش به شما مراجعه نموده بود و از شما و همکارانتان خواسته بود تا دلایل رد صلاحیتش را برایش بازگو کنید. لیکن شما در پاسخ به آقای الویری گفته بودید"مگر شما برای مجلس ثبت نام کرده و کاندیدا شده بودید" (به نقل از شخص آقای الویری)
- زمانی که من ریاست مجلس سوم و شما ریاست قوه قضائیه و آقای هاشمی رئیس جمهور بودند؛ در خاتمه دوره دوم ریاست جمهوری آقای هاشمی(که البته بنده دیگر در مجلس نبودم) زمزمه هایی مبنی بر تغییر قانون اساسی جهت حذف محدودیت دوره ریاست جمهوری از طرف برخی شنیده میشد. که البته از طرف شما نبود. لیکن در همان ایام شنیده میشد که جنابعالی از طریق یکی از نزدیکانتان به آقای هاشمی رفسنجانی پیغام دادید و گفته بودید" بیایید و شما ریاست قوه قضائیه را بر عهده گیرید و برای اینکه تلقی و تعبیر بدی هم پیش نیاید من به عنوان معاون شما در این قوه خدمت خواهم نمود! " آقای یزدی حال چه شده است که در سخنرانی خود خطاب به آقای هاشمی اینگونه میگویید!
آیا آن موقع اشتباه مینمودید و یا اکنون؟

آیت الله یزدی!
حالا شما با این وضعیت جسمی و بیماری و کهولت سن؛ که امیدوارم هر چه زودتر بهبود یابید؛ چه ضرورتی دارد شما مسئولیتی را بپذیرید و کسانی حرف ها و اطلاعات غلطی را به شما بگویند و شما در جمع کثیری از مردم و مبلغان دینی، واگویه نمایید؟
من نمیگویم و دوست ندارم اینگونه باشد؛ اما همانگونه که در گوشه کنار میشنویم (از جمله به استناد سخنان پالیزدار) میگویند آقای یزدی به خاطر "لاستیک دنا" و "ماجرای جنگلها"ی فرزندش (تحت فشار) این حرف ها را زده است!
لذا به استناد نکته اول که شما به عنوان عضو برجسته و تاثیر گذار شورای نگهبان تا این حد ناتوان در اداره امور مربوط و حوزه وظایف خود بودید که از کاندیداتوری چهره شناخته شده ای مانند الویری اظهار بی اطلاعی نمودید! و در روزگار نچندان دور در پایان دوره ریاست ۸ ساله شخصی، به وی پیشنهاد ریاست بر جایگاه خود را میدهید و اکنون بدترین ناسزاها و را به وی ارزانی میدارید! خواهشمندم از من به عنوان یک هم لباس این تذکر را پذیرفته و از منصب و مسئولیت های خود کناره گیری نموده تا تحت فشار و از روی بی اطلاعی و ناچاری سخنی ناثواب نرانید.
نگذارید سوابق انقلابی و مبارزانی شما تحت ناتوانی و نا آگاهی شما مخدوش و مورد سوء استفاده قرار گیرد؟

kiyOOsk پنج‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:00 ب.ظ http://kiyoosk.blogsky.com

سلام .
خوبی ؟ خوب باشی .
به خوبا سر می زنی آقا جون مگه ما بدها دل نداریم .
بروزم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد