بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

بهشب جان تو فقط مخالفت می کنی ولی استدلال نمی کنی چرا مخالفی؟

احسان در نوشته قبلی من نظر داده بود که من به عنوان تیتر این مطلب انتخابش کردم.در جواب خیلی کوتاه بگویم،با خرید،فروش،رهن و اجاره اندیشه هنرمند مخالفم.هنرمند وقتی به حکومت نزدیک شد بی شک محافظه کار میشود و فضای نقد و انتقاد از بین می رود در جامعه ای که نقد و انتقاد و گفتگو از بین برود هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود.زیرا که فضا به سمت دیکتاتوری می رود.اگر دوستان پایه هستند که نشستی پیرامون این ویروس(هنر سفارشی)  که در بندرعباس به سرعت در حال رشد کردن است جلسه ای بگذاریم و همه به دور از توجیح و تسویه حساب های شخصی به گفتگو بنشینیم.

نظرات 19 + ارسال نظر
م.ذ یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:55 ق.ظ

من موافقم . نقد و انتقاد و نظر همیشه باید تو هر کاری باشه که نیست .
بهشب جان یه نمایش سرو تهشو هم بیار تو جشنواره هواتو دارم !!!

شاعر میگه:هوای مارو داشته باش هوات رو دارم

د یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:57 ق.ظ

مردک این دیگه استدلال نمی خواد که چرا مخالفه..هنر جای دیگه ای اتفاق می افته...مثل اینکه باید همه چیز رو توضیح داد.
به نام هنر نان خوردن آنهم از توبره حکومت و داعیه هنر نو را داشتن و آوانگارد بودن دیگر از ان حرفهاست. در صورنی که روشنگری زمانی اتفاق می افتد که.....بگذریم.

چرا میگذری .راحت توضیح بده.کلمه مردک هم خدا کند توهینی نباشد.اگر با اسم خودتان وارد بحث شوید خیلی گره ها باز می شود و کدورتی پیش نمیاد. البته اگر قرار مشکلی را حل کنیم؟

باشو یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:16 ق.ظ

سفارش چیز بدی نیست بلکه فرصت و بهانه ایست آنهم در شرایطی که چرخه مناسب و امنی برای تولید آثار هنری وجود ندارد هنر اگر قرر باد حرفه ای شود نیازمن سفارش در قالب ولتی و خصوصی است وگرنه دوام نمی آورد و در حد تفنن و گذرا باقی میماند مشکل هنر هرمزگان هم همین محدود کردن هنر و گذرایی شدن آن است چنانکه عموم هنرمندان بعد از مدتی از کار هنر جدا شده اند
در همه تاریخ به نوعی سفارش و حمایت در کنار حیات هنر بوده است
مساله سفارش نیست بلکه چگونگی برخورد با سفارش است که آن را شکلی سفارشی بدهد یا آنکه به فرصتی برای تولید تبدیل ک
قطعا این کوتاه گویی پرسشهای دیگری پدید می آورد که نیازمند مجالی بیشتر است

ممنون

گوج گنو یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:51 ب.ظ http://www.goojegeno.blogsky.com

در جواب د
شما یک مورد هنر و کار هنری معرفی کن که از توبره حکومت نخورده باشه. عزیز برادر این کشور یک حکومت دینی است . حکومت دینی یعنی اینکه خودش برای خودش تئوری دارد و شدیدا بر این تئوری و اصول متکی و پایبند است یعنی سیستمی در خودش دارد که اندیشه تولید می کند و نیاز به اندیشه دیگران (هنر مندان ) ندارد و در مواردی هر نوع اندیشه دیگری را شرک و در مقابل خود تلقی می کند و وقتی در کشوری زندگی می کنی که بر این اصول پایه ریزی شده توقع داری کار هنری ا نتفاد آمیز و آن هم خارج از سیستم تولید شود. کشوری که به صورت صد در صد دولتی اداراه می شود یعنی پول اکسیژنی که جنابعالی و دو ستانتون تنفس می کنید رو هم دولت پرداخت می کنه حالا هی توبره توبره کن .

احسان جان بحث من بیشتر در اطراف هنر سفارشی است.هنری که گاهی خود خالق اثر هم به او اعتقادی ندارد ولی به خورد جامعه میدهد.وگرنه همه میدانیم که برای اجرای تاتر مجبوریم که از سالن های دولت استفاده کنیم.اما چون به ناچار از امکانات استفاده میکنیم باید چشم مان را به روی واقعیت ها ببندیم.

پیرمرد دیریا یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:14 ب.ظ http://www.hormozpic.blogfa.com

اصولا پای پول که وسط میاد هنر هنرمند و ذوقش میره زیر سوال.پول هنر رو کور میکنه.البته پولی که از سر ناچاری از یکی برای سفارش یه اثر برای گذران زندگی بگیری و یه اثر سفارشی خلق کنی.

موروک گلمپا یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:13 ب.ظ http://morook.Blogfa.Com

مه هم کم کم یاد اگفتم مطلب بنویسم به ما هم سر بزنی
http://morook.blogfa.com

سینا امامی یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:13 ب.ظ http://sinaememi.blogsky.com/

سلام
موافقم
بروزم

سیاورشن یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:54 ب.ظ

می گن احسان بزرگترین احسان رضایی جهانه! با این هم مخالفتی داری؟ اگه نداری ازش پرده برداری کن! بعدشم احسان سرش درد می کنه برای این بحثا. برای همین گفته استدلال کن تا سر بحث باز بشه و ... هیچ کس هم جلو دارش نیست. من که خیلی دلم براش تنگ شده.

خودت خوبی.کم پیدایی؟کشند تیخواردن؟

Amir Moslem zadeh یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:19 ب.ظ

بهروز جان سلام
من امروز دارم می گردم تا جایگاه هنرمند متعهد به خاک، میهن و هنر خود را بیابم. تا پای پرتقالیها دوباره باز نشود. . موافق رو دست بلند شدن های پیمانکارانه هنرمابانه نیستم. اما چه کنیم که صدای من را تو و صدای تو را من می شنوم فقط.
امیدوارم این بازی" ترین ها" که راه افتاده و ادامه هم دارد گریبان نمایشگاه مجازی بی آزارمرا نگیرد.
بهروز جان از حضور سبزت در نمایشگاه مجازیمان قدردانم.


از نمایشگاه و ایده اش لذت بردم

گوج گنو دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:58 ق.ظ http://www.goojegeno.blogsky.com

سیاجان چطوری ؟ ایمان یه قطعه موسیقی برای جشنواره اماده ایکردن ؟ کجا بیاریم تحو یل ها یدم ؟

گامبرون دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:41 ب.ظ http://nasimejoroon.blogfa.com

سلام
بروزم

روح اله بلوچی دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 03:43 ب.ظ http://www.parparook.blogsky.com

سلام
من هم موافقم.....
دیدن دوستان بنا به هر بهانه ای خوشاینده...

موسا سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:54 ق.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

اگر قرار شد در اتاق بحث را باز کنیم تا عابران نیز بشنوند خبرم کن.

جواد قاسمی سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:10 ق.ظ http://pesaresohrab.blogfa.com/

سلام
نگاه بهروز عباسی به همه چیز >>>> جوک قشنگی بود

ماهی بالی سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:06 ق.ظ http://mahibali.blogsky.com/

- یکی از مفید ( ترین ) نظرات نظر سینا امامی بود

- با نظر سیاورشن کلی حال کردم

- به شب جون معطل چی هستی زمان و مکان بحث رو مشخص کن . فقط پیشنهادم اینه که دوستان با اطلاعات جامع و مستند وارد بحث شوند

بله ممنون

باشو سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:11 ق.ظ

میبینی در شهرتان و در میان هنرمندانی که ادعای گفتگو دارند چه ادبیات زیبایی وجود دارد
این دوستان همیشه با این پیش فرض که ما درستیم و فقط آنچه ما میگوییم برخورد میکنند و هیچ نظر مخالفی را برنمیتابند
اینها ادعای نوآوری هم دارند
فکر میکنم هنر قرار است فهممان را افزایش دهد و فهم بیشتر ادب و امتانت می آورد مساله این دوستان هنر و یا شان آن نیست که از کار سفارشی بهراسند
آنکه به شان می اندیشد شان همه چیز از جمله کلام- منتقد - مخاطب وفضایی چنینی که عمومی است را نگاه میدارد
هنر بایدابتدا خودمان رابسازد بعد دیگران را
ما نقد را فقط برای دیگران میپسندیم
آنجا که حرف واستدلالی نیست توهین و تحکم به میان می آید
ولی باز هم ممنون

ممنون از حضورت.اگر بعضی از کامنت هایت را تایید نمی کنم به این دلیل است که نمی خواهم در وبلاگ من به کسی غیر از خودم توهین شود.

ماهی بالی چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:59 ق.ظ http://mahibali.blogsky.com/

باشو جان چرا حالا ننه من غریبم در میاری مگه حرف بدی زدم یا به کسی توهین کردم . خوب مشکل اینه که عزیزان هر چی دوست دارن میگن بدون این که اطلاعات صحیحی از یک مسئله داشته باشند . البته چیزی که مسلمه اینه که جنابعالی و امسال شما اگر ذهنیت سازنده ای داشتید با اسم واقعی خود مطلب میذاشتین وگر نه دلیلی برای مخفی کاری وجود ندارد. این یکی دو ساله بیشترن ضربه را توی هنر استان از همین اسامی مستعار به ظاهر شجاع حق طلب خورده ایم و من محمد سایبانی به خودم حق می دهم از دست اسامی مستعار که فقط توی کامنت ها اظهار وجود می کنند عصبانی باشم

من هم معتقدم اگر قصد کمک است باید با اسم خودت کامنت بگذاری.ممنون

باشو چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:21 ب.ظ

فکر نمیکنم در نوشته هایم به سی توهین کرد ه باشم اگر چنین برداشتی شده پوزش میطلبم قصد چنین جساری نداشته ام
شاید از بعضی شوخیهایم مثل کابینه پیشنهادی چنین برداشتی شده که آنهم خصوصی برای خودتان و همان اعوان و انصار کابینه بود نه همگانی
اما از دیدن بعضی برخوردهای جدایی ساز دل آدم میگیرد

پس من اشتباه برداشت کردم.

سهمار پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:24 ب.ظ

سفارش هنر ؟!
هنر سفارش؟!
هنر سفارشی ؟!
سفارش هنری ؟!
هنر سفارش هنری ؟!
سفارش هنر سفارشی؟!
...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد